Canada uit, Amerika in! - Reisverslag uit Woodstock, Canada van Johan en Tonny Pleunis - WaarBenJij.nu Canada uit, Amerika in! - Reisverslag uit Woodstock, Canada van Johan en Tonny Pleunis - WaarBenJij.nu

Canada uit, Amerika in!

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Tonny

14 Juni 2018 | Canada, Woodstock

Vroeg op, een lange rit voor de boeg, dus we zitten al voor 07.00 uur te ontbijten, in de camper want het regent. Het heeft de gehele avond en nacht geregend, en zelfs even wat geonweerd.
Omdat we richting/langs Quebec moeten, en het daar erg druk is in de spits kwamen we in de file terecht. Na de nodige kilometers passeren we de grens. Paspoorten krijgen we niet terug, of we ons even willen melden in het kantoor.
Wij daar naar toe, wachten, wachten totdat ik het genoeg vond en even ging vragen wat de bedoeling was. We moesten wachten totdat we aan de beurt waren, meer zeiden ze niet.
Er was “iets loos” met een bus Aziaten en daar moesten we op wachten. Die moesten allemaal de bus uit en een voor een hun paspoort laten checken. Daarna mochten ze terug de bus in en na nog even gewacht te hebben waren wij aan de beurt.
De eerste vraag die gesteld werd aan ons was: Hebben jullie ESTA? Haha ja dat hebben we zeker, toch nog ergens goed voor geweest. Na vingerafdrukken van alle vingers, een irisscan en 12 Amerikaanse dollars betaald te hebben mochten we door.
Even wennen want nu zijn het geen liters maar gallons, geen kilometers maar miles en geen Canadese maar Amerikaanse dollars.
De campground is keieleuk en er zijn heel veel motorrijders. Het is de jaarlijkse motorweek voor kinderen met kanker. We boeken 2 nachten maar blijven waarschijnlijk nog een derde nacht. Er is hier veel te zien en te doen. Nice!!!!