It’s raining - Reisverslag uit Nipissing Ouest, Canada van Johan en Tonny Pleunis - WaarBenJij.nu It’s raining - Reisverslag uit Nipissing Ouest, Canada van Johan en Tonny Pleunis - WaarBenJij.nu

It’s raining

Door: Tonny

Blijf op de hoogte en volg Johan en Tonny

05 Juni 2018 | Canada, Nipissing Ouest

Op weg naar Campground 1. Daar aangekomen komt een “oude” man naar buiten gelopen en roept: Ho, stop! Wat blijkt, de eigenaar was ziek en kon even geen gasten ontvangen maar...... of we dat erg vonden? Het stikte van de muggen, even de raam en deur open en er zaten er al meteen een aantal binnen, sjips, niet fijn. Op naar de volgende campground een paar honderd meter verderop, Candlelight genaamd, klinkt nogal... maar het voelde niet zo. Ze maakte gauw een plaats voor ons klaar, vlakbij het meer. Ook hier heel veel muggen. ‘s Avonds begon het wat te regenen dus heerlijk slaapweer.
Maandagochtend waren we vroeg op, lekker ontbijtje met warme bagel uit de toaster maar dat tegelijkertijd met water koken voor koffie/thee??? en jawel hoor, de rookmelder ging af. Dit waren we vergeten maar was onze vorige camperrit ook overkomen dus opletten als we zoiets doen dat we de ramen even open zetten of de batterij eruit halen.
Op naar Killarney. Onderweg even een check gedaan of er nog een site beschikbaar was meer helaas fully booked. Andere sites in de buurt bekeken maar geen plaats dus we besluiten die hoek over te slaan en naar Nipissing te rijden vlakbij Algonquin NP. We staan op een geweldige plek, heerlijk rustig en spotten al snel mooie vogels en vele kleine eekhoorntjes. Ook een zak hout gekocht want we verwachten zeker nog een vuurtje te stoken, is het niet vandaag of morgen dan zeker in de komende weken.
Hier wordt het in de ochtenden, we staan hier 2 nachten, goed uitkijken naar de jonge beer die hier rondloopt want die willen we graag zien.
Heerlijk geslapen en op zoek naar wifi spots want we willen toch nog wel het een en ander uitzoeken en wat op deze site zetten natuurlijk.
Van hieruit gaan we richting Ottawa.

• 05 Juni 2018 - 22:33

Jeroen:

Klinkt veel belovend. Zou wel even opzoeken wat voor beer...voor de ene moet je juist lawaai maken als ze op je af komen, voor de ander moet je juist stil zitten...vergeten wat je moet doen voor zwarte of bruine beer...zou eerst even Googlen voordat je de camper verlaat.